onsdag 29 augusti 2012

hypokondriker

jag är en riktig hypokondriker!
blir jag sjuk så tror jag att jag ska dö. blir sällan sjuk (ta i trä) så när jag väl blir det så tror jag det är dödsbädden nästa. sen e jag faktiskt jävligt rädd för att dö...eller näe det var inte rätt sagt. Jag är inte rädd för att dö, men jag vill fan inte dö! Det är skräcken för mig, att nån jag känner väldigt nära ska dö eller att jag själv ska dö. Usch, detta förvärrades väldigt mycket när jag fick barn.

Men iallafall, jag tror iallfall att det är nåt riktigt fel med mig nu. jag får såna hostattacker flera gånger om dagen. Fattar inte varför! Har googlat lite snabbt. (jag vet Johan, jag ska inte googla på sjukdomar!)
men iallafall så hittade jag ett ställe där det stod nåt om att har man hosta tyder det kanske på en infektion i kroppen. Cancer dök då upp i mitt huvud...=/ Kol har även vart en misstanke.

Men nu ser jag på doctors på tv och undrar om det istället kanske är kikhosta..men det är man väl tagit vaccination mot eller?

Kanske ska jag bara lugna ner mig ett par hekto och dricka lite honungsvatten eller nåt..
Men fortsätter detta imorgon då ringer jag fan vårdcentralen iallafall!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar