tisdag 17 maj 2011

Min framtid?

Jag sitter här och funderar på min framtid.
Barn, hus, jobb, resor och pengar.

Just nu så kollar jag & Johan på ett hus och faktiskt så är det upp till mig nu om vi ska buda eller inte.
Jag har ju alltid velat bo på landet, men nu på senare tid har jag ändrat mig en aning.
Främst för mina framtida barns skull. Vet själv när man var liten så var det skitkul att bo på landet då man kunde springa runt i skogen också...men sen när man blev 14-15 så var det skitjobbigt för man kunde inte va med sina polare så mycket som man ville. Åhhh...det är svårt detta!
Men jag kan ju inte vela hur länge som helst! Nja kluraklura!!

Nästa dilemma det är arbete. Nu har jag ju säsongs-anställning som kyrkvaktmästare.
Klockrent jobb, (vågar inte säga annat med tanke på vad en kollega råkat ut för:)
Haha..näemen det är faktiskt ett klockrent jobb..men jag känner att det vore kul att lära sig något mer..och framför allt ha ett arbete året runt! Ett riktigt jobb.

Ett arbete jag klurat på många ggr är sotare!
Verkar ju asball! forskat i det och det verkar himla kul och det verkar som om att trots mina urusla betyg så kan jag nog utbilda mig till det. Eller gå som lärling.
Jag ska kolla upp detta mer när det blir aktuellt, för just nu är jag ju hemma med min lilla älsklingspojk!=D


Va? Näeee....bild & inlägg måste inte alltid ha ett samband.
Pill pill.

2 kommentarer:

  1. Men Jennie, du kan ju inte planera 14-15 år framåt i tiden. Om ni vill flytta om 5-10 år, så är det ju bara att sälja och hitta nytt. Vi tänker bara i 5-årsperioder eftersom vi inte ens vet vad vi kommer jobba med i framtiden eller var. Heja heja!

    /Kutt

    SvaraRadera
  2. Jag jobbade som kyrkovaktis ett par somrar när jag gick på gymnasiet, det var helt ok..

    Haha, jag är glad att jag har en sån skön morgonrock eftersom det ofta tar halva dagen innan jag får kläder på mig.

    SvaraRadera