tisdag 16 oktober 2012

tips

tänkte tipsa om en jävligt bra serie som går på svt nu.
"torka aldrig tårar utan handskar" manus jonas gardell.
först ville jag inte kolla på den för jag hatar jonas gardell, sen jag såg han i stjärnonrna på slottet och han var så jävla otrevlig så har jag bojkottat honom.

men jag gav mig och har tittat på första avsnittet av denna serie.
och den är så jävla braaaaaaaa!

den utspelar sig på 80-talet då homosexuella äntligen vågade komma ut och va stolta över deras läggning. och dom träffades och hångla runt och låg runt. som sig bör..haha
helt ovetandes om hiv/aids...eller som det kallades då "bögpesten".

och den är så bra för man pendlar så mycket mellan att vara glad för deras skull att dom äntligen vågar, och att dom finner varandra i serien, men samtidigt är det så hemskt och tragiskt imellanåt.
eftersom ingen förstod vad utslagen på kroppen betydde och att allt upptäcktes så sent och att hiv redan hunnit utvecklats till aids.

den är så värd att se, och nu har den ju redan börjat med kolla på svt-play dårå..för jävla bra sida by the way.

huvudkaraktärena i serien.

2 kommentarer:

  1. Kollade lite på avsnittet som gick igår och jag fastade för't! får nog kolla in första avsnittet också för den verkar vara skitbra!

    SvaraRadera
  2. Ja sitter just nu å kollar andra avsnittet... väldigt bra serie!

    SvaraRadera