tisdag 14 december 2010

Sämst i klassen

Ja jag måste vart sämst i klassen på att stava när jag var liten..haha.
Johan rensade ur en garderob här hemma och hittade då en bok som jag skrivit berättelser och saker om mig själv.
Och jag stavar så jävla uselt!
Haha....morsan har berättat för mig att dom var väldigt oroliga att jag hade dyslexi, och heck yes, det kan jag förstå att dom var oroliga för!

Jag bjuder på 2 berättelser ur boken.
Och det är nog inte säkert ni förstår vad det står.
Ordlista hittar ni nedanför om det är nåt ni funderar på.




*sgål-utflygt - skol-utflykt
*trika -  dricka
*opog - vet jag inte ens själv vad det kan betyda.
*fruk-såta - frukt-soda

*lete/leten - lite/liten
*oransa - orangea
*lasgel - tror det kan vara last-maskin?

3 kommentarer:

  1. Sött hörru! Tur att du målade bättre än du skrev. Jag gillar bilden där du räcker över fruk-såta till Johanna. Kan du inte rota fram tepsbromenaten me ann-prett?

    PÖSS på rej!

    SvaraRadera
  2. Haha så jävla underbart!! :) Puss!

    SvaraRadera
  3. opog kan kanske vara oboy? ha hahahaha ha så sött=)

    Kram Åse

    SvaraRadera