onsdag 22 december 2010

Skitbra film!

Asså om ni ska kolla på en film så måste jag tipsa om denna!
Så jävla bra!!
Vi hyrde den på voddler, men det finns ju säkert på hyrställen i stan också antar jag!

Men seriöst den var så bra och man kunde inte släppa blicken från den, jag brukar oftast somna men inte på denna.

Den handlar om ett helt gäng arbetslösa människor som får ingå i ett experiment.
Hälften av dom ska sitta i fängelse och vara fångar och andra hälften ska agera vakter.
Till en början är dom snälla och trevliga mot varann men sen blir det liv i luckan!
Ja det är skitbra så check it out!

4 kommentarer:

  1. tack, film tips är alltid bra att få!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ok att jag skriver här (jag jobbar på Voddler), men givet att du gilade filmen lika mycket som vi vill jag även tipsa om att den är baserad på verkliga händelser, de s k "Stanford Prison Experiment"-händelserna. En bra bok om experimentet (hur goda människor kan göra elaka saker) finns här: http://www.amazon.com/Lucifer-Effect-Understanding-Good-People/dp/0812974441/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1293041122&sr=1-1


    Och filmen kan man då även se på Voddler här: http://www.voddler.com/movie/info/2774481017050415993/the-experiment/

    Vänliga hälsningar,
    Anders Sjöman
    kommunikationschef Voddler

    SvaraRadera
  3. Den filmen måste jag se då! Som Lollo sa, filmtips är alltid uppskattat :)

    SvaraRadera
  4. Fy Faan vilken film!!!! Riktigt gripande, perfekt för en söndags kväll, om man vill må skit hela veckan =) Nämen, den var faktiskt riktigt hemsk....

    SvaraRadera